Eerste/tweede week in Suri - Reisverslag uit Zuidwolde, Nederland van Lisanne Veen - WaarBenJij.nu Eerste/tweede week in Suri - Reisverslag uit Zuidwolde, Nederland van Lisanne Veen - WaarBenJij.nu

Eerste/tweede week in Suri

Door: Lisanne

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

12 Maart 2014 | Nederland, Zuidwolde

Hoi Allemaal,

Na een week geen internet te hebben gehad, is het nu eindelijk gemaakt.

Goed nieuws.. want met mijn voet is alles weer goed. Ik kan weer dichte schoenen aan, dus aankomende zaterdag gaan wij met z’n allen op trip om meer van Suriname te zien en als het goed is gaan wij dolfijnen spotten en kaaimannen vangen.

De eerste volle stageweek zit er alweer op. De eerste week heb ik veel gezien, maar ook al lessen gegeven aan alle 4e klassen. Het is mooi om te zien hoe elke leerkracht zijn lessen geeft. Zo geeft één leerkracht les vanaf haar bureau en schreeuwt ze wanneer een leerling het antwoord niet weet of niet oplet. Met alle drie de leerkrachten heb ik afgesproken wanneer ik waar ben, zodat ik mijn lessen kan geven en de leerlingen ook beter leer kennen. Ik ben in één groep 2 dagen, zodat ik daar voornamelijk mijn lessen kan geven en mijn ideeën ook echt kan inbrengen. Zo hebben wij met elkaar al een balspel gespeeld om elkaar beter te leren kennen. Want die Surinamers kunnen moeilijke namen bedenken haha.. Gelukkig heb ik ook een aantal leerlingen in mijn groep zitten met een echte Hollandse naam (Cindy, Mitchel).

Vandaag heb ik al één dag helemaal alleen voor de groep gestaan, omdat één leerkracht van de 4e klas een dagje vrij had genomen. Mijn mentor heeft aan haar groep les gegeven en ik aan mijn ‘stamgroep’. Deze dag hebben wij met elkaar afspraken gemaakt binnen de groep, omdat ik heb gezien dat ze veel naar elkaar schreeuwen en constant door elkaar heen praten. De leerkrachten schreeuwen hier wel overheen, maar ik hoop het op deze manier anders op te lossen. Met elkaar hebben wij de regels bedacht en iedere leerling heeft hier een handtekening onder gezet. Zo kan ik ze er op wijzen, wanneer zij zich niet aan de regels houden. Dit zal wel niet in één keer goed gaan, maar ik hoop dat ze snel het positieve er van inzien en dat we met elkaar ook tijd hebben voor de leuke dingen. De leerlingen zijn in ieder geval al apetrots op het resultaat… dus ik ben heel benieuwd.

Het fijne en het leuke van deze stage is dat mijn mentor het heel leuk en fijn vindt, dat ik nieuwe ideeën inbreng. Ze wil graag van alles zien en hier ook mee verder gaan, als ze ziet dat het werkt. We proberen dus met elkaar meer structuur in de groep te krijgen, zodat zij ook inziet dat schreeuwen tegen een kind weinig zin heeft.

Afgelopen vrijdag zijn wij met z’n allen gezellig op stap geweest. Mijn voet was weer helemaal oké! Dus ik kon ook de hele avond genieten en kijken hoe goed die jongens hier wel niet kunnen dansen.
Want WAUW.. het is net alsof je in een dansfilm zit, zo goed kunnen ze dansen. Roselie had mij al filmpjes laten zien van vorig jaar maar nu heb ik het ook zelf gezien.

Zaterdag was een relax dagje, omdat we vroeg thuis waren en zondag weer vroeg weg gingen om een dagje te relaxen aan het strand. Met een taxibusje vol zijn wij naar white beach gereden.
Daar aangekomen hebben wij de hele dag lekker op het strand gelegen en lekker gezwommen. Het was super gezellig en een mooi wit strand met bruin water haha.

Aankomende zaterdag ga ik met de gymdocente van mijn stageschool op pad, om gymspullen te kopen voor de school. Van de flessenactie heb ik nog 100euro over en in overleg met school hebben zij aangegeven dat zij behoefte hebben aan gymspullen. Ze gymmen op een stuk betonnen vloer en hebben alleen maar tennisballen een paar basketballen en voetballen. Samen willen we zaterdag kijken naar lintjes, pionnen en een paar goede ballen, zodat ze iets kan uitbreiden met haar gymlessen en duidelijk kan werken in groepjes.

Leuk om jullie reacties te lezen op mijn verhalen!
Ik hou jullie op de hoogte!

Liefs, Lisanne

  • 12 Maart 2014 - 08:43

    Jeanet Zilverberg :

    Leuk verhaal! Veel plezier nog!

  • 12 Maart 2014 - 09:03

    Jacqueline:

    Hoi Lisanne

    nou breng ze daar maar eens wat hollandse disipline bij ha ha ha


    Zo te horen heb je het wel naar je zin !

    groetj e s van de Wanne 7

  • 12 Maart 2014 - 09:15

    Alina:

    Goedemorgen vanuit het zonnige zuudwolde,

    Zo mooi dat het internet weer doet en dat we weer wat van je horen.
    Mooi dat je het naar je zin hebt op stage en héhé eindelijk een paar foto's van jouw "kindertjes".
    En ja Jack met jou ben ik het eens, breng ze maar eens wat manieren bij, dat is ook zeker niet verkeerd!

    En dan de mooie tripjes die jullie gaan doen ; Stiekem toch wel jaloers!
    Geniet ervan en zou zeggen maak maar lekker veel foto's dan kunnen wij toch nog een beetje met jullie meegenieten.

    Groetjes van ons allemaal en een dikke smok!!

  • 12 Maart 2014 - 10:42

    Janneke:

    Hoi Buuf,

    Leuk te horen/lezen dat je zo actief aan de slag gaat. Altijd goed om positief de sterke kanten van het lesgeven te belichten,super! En slim om je nieuwe collega in te betrekken met het aanschaf van de nieuwe sportspullen. Wordt het ook meteen goed gebruikt.;-)
    Maar af en toe pas op de plaats en genieten van de omgeving. Zeker net zo belangrijk!
    Chill Juffie...hihi

    Groetjes van ons allen.

  • 12 Maart 2014 - 11:59

    Bea:

    Hoi Lisanne,

    Tja het witte strand missen we dan wel maar bruin water hebben wij ook in de Geeserraai en een lekker zonnetje dus als we de ogen ff dicht doen kunnen we ons in Suriname wanen haha. En ik lees het woordje 'relax" is ook bij jou al ingeburgerd. Ik zeg....houen zo!!!
    Mooi dat je je eigen inbreng mag hebben in de klas en het luisteren zal hun later ook altijd weer van pas komen ( dat zie je bij ons wel) dus hopelijk pikken ze het snel op.
    Geniet van je tripjes.
    Groetjes van ons allemaal Bea

  • 16 Maart 2014 - 12:52

    Alie Van Goor:

    Leuk verslag Lisanne. Fijn dat je voet weer hersteld is. Succes met je inbreng in tropisch Nederland.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisanne

Actief sinds 27 Nov. 2013
Verslag gelezen: 389
Totaal aantal bezoekers 11530

Voorgaande reizen:

25 Februari 2014 - 23 Mei 2014

Stagelopen in Suriname

Landen bezocht: