Back to basic weekend! - Reisverslag uit Zuidwolde, Nederland van Lisanne Veen - WaarBenJij.nu Back to basic weekend! - Reisverslag uit Zuidwolde, Nederland van Lisanne Veen - WaarBenJij.nu

Back to basic weekend!

Door: Lisanne

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

30 April 2014 | Nederland, Zuidwolde

Weer een weekend voorbij..
Voor ons een echt back to basic weekend, maar bij jullie werd gezellig Koningsdag gevierd.
Hoe was het feest?..

Zaterdag was het voor ons zover.. we werden om 08.00 uur bij het ’t Vat verwacht om vanaf daar te vertrekken met 3 jeeps richting Blanche Marie. Want Blanche Marie was onze eindbestemming, om daar één nacht te overnachten. We waren met een groep van 13 man + 3 gidsen. Onze hoofdgids had een erg leuk stopwoord; meine mensen. Ik moet zeggen als je er op gaat letten, kan het snel vervelen haha.. Het eerste stuk reizen was hetzelfde als Raleighvallen. Weer over de bauxiet weg met overal gaten, dus het was weer een hobbelige rit. Waar we de vorige keer met de boot verder gingen, gingen we nu over de brug om onze weg te vervolgen. Eigenlijk was het hele weekend in de jeep hobbelig.

Met z'n allen moesten we op zoek naar een goed kamp, waar wij onze eerste nacht konden slapen. Aangekomen bij het kamp stonden er een paar boomstammen, waar we een dekzeil over hebben heen gespannen. Met elkaar hebben we alle hangmatten opgehangen en natuurlijk een klamboe voor het ongedierte. Bij ons kamp hadden we een lekker ‘beekje’ waar we ons konden opfrissen. Want wc en/of douche was hier niet aanwezig. Dus als je wilde douchen kon je het beekje in en als je moest plassen/poepen, nam je een paar velletjes wc-papier mee en zocht je een mooie plekje op in de natuur. Echt back to basic niet waar? We hebben eerst maar eens een frisse duik genomen. Dus hup.. bikini en waterschoentjes aan en lekker het water in. Niet omkleden in een kleedhokje, maar schuilen achter de jeep haha. We hebben ons hier ook heerlijk gedoucht, zodat we weer fris en fruitig waren en bauxiet vrij. Daarna heeft onze kok Venski heerlijke saoto soep gemaakt en later op de avond hebben we een wandeling gemaakt om dieren te spotten. Wat gezien? Ja.. spinnen, heel veel mieren (ze zaten overal, broek/shirt!) en onze gids Rudie heeft een duif neergeschoten. Toen we terug waren begon het hele karwei. Met je zaklamp aan je omkleden en klaarmaken voor het slapen. Op zoek naar je hangmat en liggen. Helaas regende het, dus af en toe kon je wat druppels voelen, omdat het dekzeil niet waterdicht was haha.. Ze hebben geprobeerd om de grote gaten te beschermen met grote bladeren, maar toch voelde je af en toe een frisse waterdruppel. Toen iedereen in zijn hangmat lag, konden we maar kort genieten. Het was al snel krak en boem.. Daar lagen we dan in de modder met onze hangmat. Ik lag helemaal ingewikkeld, dus eruit komen was een hele klus. Niet iedereen had in de gaten, dat een aantal op de grond lagen. Maar toen ze wakker werden, kwamen we niet meer bij van het lachen. Maarja toen kwam het.. Hoe gaan we nu slapen? Want het hele kamp lag bijna in elkaar, dus echt repareren was ook geen optie. De gids heeft er nog eens bij staan kijken, maar ook hij wist het niet. Dus maar één optie.. met z’n allen slapen in auto’s. Michael die nog keurig kon liggen, heeft het de hele nacht in zijn hangmat volgehouden. Wij meiden, hebben met z’n 5en in de auto geslapen. Nou ja.. echt slapen was het niet, want over een paar uurtjes stond het ontbijt alweer klaar en voordat iedereen eens goed lag en klaar was met klagen haha, moesten we ook nog in slaap vallen. Dus kort samengevat, de eerste nacht was een kort maar lachend nachtje haha..

De 2e dag zijn we begonnen met een heerlijk ontbijtje. Daarna alle troep ingepakt en weer verder crossen met de jeep. Op de planning stond naar een mooi plekje van Avanavero. Daar aangekomen, wat een super mooie plek was, moesten we helaas toch verder. De plek was bezet en helaas geen ruimte voor onze hangmatten. Aangekomen bij de volgende plek, was geen kamp waar we konden slapen, maar hier mochten we lekker zonnen en zwemmen en werd er voor ons gekookt. We hebben met z’n allen rijst met bonen en kip gegeten en zijn daarna weer verder gegaan, op zoek naar een slaapplek. Nou die hadden we niet zomaar gevonden, want alle hutten oftewel de boomstammen waren niet stevig genoeg voor al onze hangmatten. Omdat het al donker was, hadden we niet meer zoveel te willen dus moesten we wel een keer stoppen en het er weer op gokken. De gidsen hebben het kamp verstevigd met touwen en extra boomstammen. Weer alle hangmatten ophangen en eerst maar eens testen of het goed gaat. Af en toe hoorde je wat gekraak, maar ons hangmattenkamp bleef staan. Na het opzetten waren we klaar voor weer een avondwandeling op zoek naar dieren. Deze keer werd de groep in tweeën gesplitst, zodat we misschien wat meer konden zien. In alle stilte met onze zaklamp liepen we over het pad. Het was een hele belevenis, want onze gids kon mooie dierengeluiden nadoen. Zo ook een boomkikker. Pom, Pom en daar ging hij.. De jungle in om een boomkikker te pakken. Wij kwamen niet meer bij van het lachen, maar hij heeft het wel voor elkaar gekregen. Op zijn hand had hij een boomkikker. Een felgroene kikker met poten als zuignappen. Even een fotomomentje en weer verder op zoek.. Deze avond hebben we verder niks gespot, alleen wel brulapen gehoord. Toen we terugkwamen had Venski de saoto soep klaar, om de avond warm af te sluiten. Toen kwam het spannende moment.. Zou iedereen hangend wakker worden? Ik moet zeggen ik had goed mijn twijfels en heb gewacht totdat iedereen lag. Maar we hebben het gered! Iedereen is hangend wakker geworden haha!!

De 3e dag. Deze dag stond Blanche Marie op het programma. Al crossend zijn we er aangekomen! Deze dag en nacht was iets minder back to basic. We hadden gewoon een wc en een stevig ‘gebouw' waar we de hangmatten konden ophangen. Toen we alles hadden geïnstalleerd hebben wij een kleine wandeling gemaakt naar DE watervallen van Blanche Marie. Hier hebben we heerlijk gelegen en van de zon genoten. Later op de middag zijn we nog even met een bootje naar een andere waterval gegaan. ’s Avonds hebben we gezellig met z'n allen genoten van Mark zijn gitaarspel..

De volgende dag was het alweer tijd om alles op te ruimen en terug te crossen naar huis!

Een ervaring rijker, met een hoop gezelligheid!!

Vandaag een rustig dagje, zodat ik alle was weer kan opruimen en m’n tas opnieuw kan inpakken voor morgen. Want dan gaan Mark, Marinda en ik op trip naar Brownsberg voor één nacht.

Tot snel!

Groetjes..

• 30 April 2014 - 16:36

Alina:

Nou wat een belevenis, en moest je kont niet afvegen met blaadjes?? want dat is echt back to basic.
    Want toiletpapier kennen ze niet in de rimboe.
    Wat zullen jullie een schik hebben gehad dat je hangmattenkamp in elkaar zakte.
    Veel plezier het komende tripje en zo schiet het al mooi op naar de 22ste mei.

Groetjes van mij en weer een dikke smok!!

• 30 April 2014 - 17:18

Martha:

Hoi Lisanne

Weer een ervaring rijker.... Geweldig wat jullie samen meemaken.
    Super om jullie verhalen te lezen.
    Geniet van jullie volgende trip.

Groetjes Martha

• 30 April 2014 - 20:48

Jeannette:

Jeetje wat doen jullie allemaal leuke dingen zeg, een hele belevenis of niet dan. Dit pakken ze in ieder geval niet meer af, geniet nog eventjes want voordat je het weet zit je weer in het vliegtuig naar huis. Groetjes uit Hardenberg

• 30 April 2014 - 21:47

Oma:

Hoi Lisanne , je durft nog meer of we ooit hadden gedacht.
    geniet vrolijk verder, tot over 3 weken oma.

• 01 Mei 2014 - 15:52

Wilma:

wat leuk om al je verhalen te lezen echt back to basic. en met die hangmatten in de modder dat had ik graag willen zien haha.maar die die kikker niet gatsie!
    geniet er nog maar lekker van.

groetjes van ons allemaal: de kuukies :)