Alweer op de helft! - Reisverslag uit Zuidwolde, Nederland van Lisanne Veen - WaarBenJij.nu Alweer op de helft! - Reisverslag uit Zuidwolde, Nederland van Lisanne Veen - WaarBenJij.nu

Alweer op de helft!

Door: Lisanne

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

09 April 2014 | Nederland, Zuidwolde

Hallo lieve lezers,


Alweer twee weken voorbij.. maar vandaag zit ik precies op de helft van deze super ervaring in het mooie Suriname.

Vorig weekend hebben wij een heerlijk rustig weekendje gehad. Ik heb vrijdagochtend wat voor school gedaan en ’s middags heerlijk genoten van de zon, want die was goed aanwezig . Zaterdag zijn we met de meiden naar het zwembad geweest, heerlijk genoten van het warme weer. Ik had de wiebel in m’n kont, dus ik ben ondertussen ook nog even de stad in geweest om te kijken of ik nog een kaartje kon krijgen voor SunGlam. Maar helaas, overal was het al uitverkocht dus we zijn zondag maar op tijd heen gegaan. SunGlam is een festival op het strand. We zijn door onze taxichauffeur dikke Brian gebracht (zo noemt hij zichzelf). Toen we aankwamen dacht ik echt oké!.. Omdat het weer ons een beetje in de steek liet, moesten we direct al door de modder met onze slippers. Verstand op nul en lopen maar.. haha. Daar aangekomen waren wij ongeveer de eersten, omdat wij nog één kaartje moesten bemachtigen. Wij hadden verwacht dat het al super druk zou zijn en het moeilijk zou zijn om nog een kaartje te regelen, maar dat viel achteraf dus mee. Maar dat mocht de pret niet drukken.. met af en toe een flinke regenbui hebben wij met elkaar een leuke dag/avond gehad!

Afgelopen weekend zijn wij donderdag en zaterdag heerlijk op stap geweest. Het waren weer twee gezellige avonden met elkaar! Zaterdagmiddag zijn wij met de meiden van het huis naar de dierentuin gefietst. Maaike kon helaas niet mee, omdat ze ziek op bed lag. De heenweg was een hele fietstocht, omdat wij niet goed wisten waar het precies was. Elke keer maar vragen en verder fietsen haha.. Aangekomen bij de dierentuin, begon het direct al te druppen. Maar gelukkig viel het mee en konden wij alle dieren goed bekijken. Grote dierentuin? Nou viel tegen haha.. je kunt het niet met de dierentuin van Emmen vergelijken. We hebben een paar apen, papagaaien, otters, krokodillen en vogels gezien. En dan heb ik denk ik wel de meeste dieren benoemd. Maar het was wel leuk om een keer te zien en het was gezellig met z’n allen. Op de terugweg hebben wij een heerlijk ijsje/milkshake opgehaald bij de Mac Donalds . Zondag was een chill dagje en hebben wij allemaal niet zo veel gedaan.

Op maandag, dinsdag en woensdag loop ik stage. En ja dat hebben jullie dan goed, dan heb ik vanaf donderdag al gewoon weekend (3 dagen werken, 4 dagen weekend… eerlijk toch? Haha) Vanaf vandaag heb ik nog maar 6 dagen stage in totaal. Volgende week nog 3 dagen en nog 3 dagen na de paasvakantie. De tijd gaat echt snel, zo was het nog mijn eerste week en nu ben ik gewoon alweer bijna klaar. Vind ik het heel erg? Valt opzich mee.. Ik ga niet met tegenzin naar stage, maar omdat je van een aantal leerlingen weinig waardering krijgt ben ik er ook wel een beetje klaar mee. Maandag heb ik de hele dag voor een andere 4e klas gestaan.. wat een verschil. Dit is een leuke en gezellige klas, waarmee je van alles kunt doen. Het was leuk om te zien hoe groot het verschil is tussen klassen, wat natuurlijk ook heel goed kan. Met mijn mentor kan ik het nog steeds heel goed vinden, ze is blij met al mijn ideeën en heeft veel waardering in mijn werk. Zelf heeft ze ook veel moeite met de groep en weet ze niet altijd meer wat ze nog kan doen, zodat ze iedereen aan het werk krijgt.
Voorbeeld: Eén leerling woont nu bij haar oma, omdat haar moeder niet meer weet wat ze met haar kind aan moet. Zij hebben thuis veel ruzie en hier komt ook meer bij kijken.. Haar oma dreigt zo erg, wanneer zij nu niet luistert heeft ze niks meer en kan ze ook vertrekken bij haar oma.
Door zo’n klein voorbeeld kun je wel zien hoe het bij sommige leerlingen thuis gaat (niet altijd even leuk).
Maar deze 6 dagen ga ik nog even knallen en tussendoor genieten van alle trips die wij hebben ingepland.

Want dit worden volle weekenden haha.. Wij hebben wel geteld één weekend geen trip gepland. Ik heb super veel zin in de trips en ben heel erg benieuwd, wat wij allemaal gaan tegenkomen. Aankomend weekend hebben wij onze 2e trip. Wij gaan dan met een aantal van dit huis 2 dagen naar Galibi. Galibi ligt in het binnenland en daar gaan wij grote schildpadden spotten, die eieren leggen.

Tussen het chillen, stage en schoolwerk door hebben wij ons ook opgegeven voor kick en fun (lijkt op kickboksen). Dit willen wij met ons groepje 2 keer in de week doen en daarnaast probeer ik ook nog hard te lopen. Want ik heb mij een paar goede hardloopschoenen opgehaald, terwijl ik eigenlijk thuis nog splinternieuwe heb staan haha.. maar je moet toch wat om een beetje in beweging te blijven!


Groetjes,
Vanuit het zonnige Suri!

  • 09 April 2014 - 22:02

    Janneke:

    Er leuk om je reisverslagen te lezen, je hebt zo te lezen reuze naar je zin.
    En dat je stage er alweer bijna op zit, wat vliegt de tijd als je plezier hebt.
    Nou ik hoop dat je de schildpadden spot maar dat krijgen we vast wel in een verslag te lezen.
    Heel plezier daar nog in suri.

  • 09 April 2014 - 22:16

    Yvonne:

    Hey, Erg leuk om je verhalen te volgen. Nog heel veel plezier!!

  • 09 April 2014 - 22:46

    Alina:

    Weer een mooi verhaal en volgens mij begin je al aardig te wennen aan dat leventje in Suri.
    3 dagen werken en 4 dagen weekend, chill en relax dus. Over een poosje weer wennen aan het drukke leventje van dit moet klaar en dat moet weer optijd af zijn. Maar zo zie je maar alles went!
    En de trip naar Curacao komt die er nog??
    Veel plezier op je trip dit weekend en graag WEL met een gids!

    Groetjes van ons en natuurlijk een dikke smok

  • 09 April 2014 - 22:51

    Jannie:

    He lisa, wat leuk om weer wat te lezen van je avonturen.
    Wat gaat het snel zeg, dat je nog maar 6 dgn stage hoeft te lopen, wat heerlijk kun je nog lekker een paar weekjes genieten.
    Ik had al wat van je moeder begrepen, dat het niet echt makkelijke kinderen in jou groep zijn, wel jammer.
    Nou meid geniet er nog van, en denk aan ons als je in de zon ligt te bakken.

    Groetjes van ons allemaal

  • 09 April 2014 - 23:06

    Anouk:

    Hoi lieve zus!

    Wat een leuk verhaal heb je weer, mooi om te lezen!
    Jammer dat sommige kinderen de boel dan op de kop zetten, en jij het dan niet echt naar je zin hebt. Maar die 6 dagen stage lopen, is nog makkelijk vol te houden! Je zult straks weer moeten wennen hier.. haha! Ben wel jaloers, op dat mooie weer daar.. en dat er straks nog zoveel tripjes aankomen.. curacao staat toch ook op de planning?..

    Nou geniet er nog van, want voor je het weet ben je weer bij je lieve poepies ( zusjes) thuis!

    Dikke kus van je zus!

  • 10 April 2014 - 20:04

    Leonoor:

    Hoi Lisanne,

    Wat ontzettend leuk om je ervaringen/verhalen te lezen!! Zo krijgen wij ook een beetje mee van hoe het leven er in Suriname aan toe gaat.
    We willen je voor nu nog even heel veel plezier wensen en we zien je graag in Nederland weer terug!

    Een hartelijke groet van ons allemaal!!!

    Hendrik, Leonoor, Holly, Nina en Puck

  • 11 April 2014 - 23:26

    Oma :

    Hallo, Het loopt bij jullie als een trein zo te lezen , weer een mooi verhaal over alles wat jullie beleven.
    Lisanne bedankt voor de mooie kaart met hele mooie foto's er op , dat was een verrassing gisteren.
    Geniet nog maar lekker van je laatste dagen stage en vooral van het uitgaan en die lekkere zon daar!
    hier gaat alles goed , morgen verjaardag van Harrie.
    Veel plezier in Suri , een lieve groet van oma.

  • 14 April 2014 - 19:04

    Lisanne:

    Hoi,

    Leuk om alle reacties te lezen :)
    Curacao is nog even afwachten.. daar horen we binnenkort meer over.
    Ik geniet inderdaad vol op, vooral omdat de tijd nu echt heel snel gaat.
    Fijn, dat het kaartje goed is overkomen oma!

    Groetjes..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisanne

Actief sinds 27 Nov. 2013
Verslag gelezen: 327
Totaal aantal bezoekers 11526

Voorgaande reizen:

25 Februari 2014 - 23 Mei 2014

Stagelopen in Suriname

Landen bezocht: