Het einde komt nu echt in zicht.. - Reisverslag uit Zuidwolde, Nederland van Lisanne Veen - WaarBenJij.nu Het einde komt nu echt in zicht.. - Reisverslag uit Zuidwolde, Nederland van Lisanne Veen - WaarBenJij.nu

Het einde komt nu echt in zicht..

Door: Lisanne

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

07 Mei 2014 | Nederland, Zuidwolde

Zo is het nog 25 februari de dag dat wij vertrekken, om aan onze grote avontuur te beginnen en zo hebben wij nog maar 2 weken om te genieten van het Surinaamse leventje...

We waren vorige week dinsdag net terug van een back to basic trip, of we konden de tas alweer inpakken voor de volgende trip. Snel alles wassen, inpakken en gaan met die banaan..

Donderdag op vrijdag stond Berg & Dal en Brownsberg op het programma. Om kwart voor 8 werden wij bij het Vat verwacht. Wij in Drenthe kennen het Drentse kwartiertje, nou dat kennen ze in Suriname ook. Want om 8 uur kwamen ze pas aanrijden. Met 9 man + 2 ‘gidsen’ zijn wij richting Berg & Dal gereden voor onze eerste activiteit. Daar aangekomen werden wij allemaal in tuigjes gehesen voor onze kabelbaantrip. Eerst even oefenen en dan het echte werk. Totaal zijn we 11 kabelbanen bij langs gegaan. De mooiste was toch wel over de Suriname rivier, hier heb ik mijn rit ook gefilmd. Bij de laatste ronde mochten we ‘stunten’ en ben ik hangend naar het eindplateau gegaan. Toen we klaar waren, had onze topgids Venski het eten al weer klaar staan, zodat we daarna onze weg konden vervolgen naar de Brownsberg. Tussendoor hebben we nog een stop gemaakt bij de Stuwdam, hier wat foto’s gemaakt en daarna zijn we met de bus omhoog geklommen naar ons huisje met een super mooi uitzicht. Met elkaar zijn we naar de Mazaronie top gewandeld , waar je normaal gesproken kunt genieten van een super mooi uitzicht, maar omdat het helaas regende, hebben wij weinig kunnen zien. ‘Thuis’ hebben wij lekkere saoto soep gegeten en hebben Marinda en ik met Venski Baka Bana’s gemaakt. ’s Avonds stond een avondwandeling op het programma om slangen te spotten. Deze werd helaas afgeblazen, omdat onze buschauffeur bij het kroegje voor aan het park was overvallen door goudzoekers met jachtgeweren. Door deze hele belevenis hebben wij een rondje op het ‘park’ gelopen om kikkers/padden te spotten. Nou we hebben die avond genoeg kikkers/padden gezien en vast gehouden haha.. Zelfs één bereid en gegeten, bon apetit! Samen met Venski had ik de grootste lol in de keuken en genoeg foto’s van het hele proces gemaakt haha.

De volgende dag zijn we begonnen met een heerlijk ontbijtje, om daarna te beginnen aan onze wandeltocht naar de watervallen. Een hele wandeltocht, maar wel erg mooi. Tussen het wandelen door hebben we nog een paar apen gespot en zijn we een stukje een grot ingelopen, waar het krioelde van vleermuizen en één grote kaaiman zat. Daarna hebben we de trip afgesloten met bami en waren we weer lekker op tijd ‘thuis’, zodat we alles weer konden wassen en genieten van een rustig avondje.

Zaterdagavond zijn we gezellig een avondje op stap geweest en zondag hadden we een rustdag haha.. Weinig tot niks gedaan, zodat ik maandag weer fris en fruitig naar stage kon.

En zo snel de vakantie begon, zo snel was het ook alweer voorbij. Lekker genoten van alle trips en het luieren bij huis.

Deze week heb ik mijn stage afgerond. Het waren drie leuke en gezellige dagen. Toch wel leuk om de leerlingen nog even te spreken zo na de vakantie. De tweede dag stond ik direct alweer alleen voor één groep en woensdag heb ik echt mijn stage afgesloten met een lekkere traktatie. Ik kijk terug op een inspirerende, leerzame en gezellige tijd. Door deze ervaring heb ik meegemaakt hoe het is om met weinig materiaal les te geven en hoe blij leerlingen zijn als je iets nieuws probeert. In deze 3 maanden kun je niet alles bereiken, wat je eigenlijk voor ogen hebt maar ik heb zoveel mogelijk geprobeerd.

Morgen gaan we gezellig met z’n allen uiteten en ’s avonds weer op stap en dan hebben wij aankomend weekend onze laatste trip alweer gepland.

En als klapper op de vuurpijl.. Gaan Marinda en ik nog 5 dagen genieten op CURACAO.
Beter kunnen wij ons avontuur niet afsluiten!

En dan.. is het alweer tijd om ECHT naar huis te gaan.
Eigen bed, douche en een frisse/schone wc!
Ik moet eerlijk zeggen, dat ik daar ook steeds meer zin in krijg.
Iedereen weer zien en spreken en zaterdag de 24e weer Hóken bij Normaal.

Groetjes..

  • 07 Mei 2014 - 20:14

    Gerlinde:

    Hee!
    Klinkt allemaal super leuk daar en groot gelijk dat je zoveel tripjes maakt je komt niet zo maar nog is in Suriname.
    Super leuk dat je nog naar curaçao gaat! Ben jaloers ;)
    Geniet er nog maar even van voor je het weet is het voorbij
    Liefs Gerlinde

  • 07 Mei 2014 - 20:37

    Andrea:

    Lisanne,

    Leuk hoor om te lezen wat je allemaal doet en hebt gedaan! Heel veel plezier de laatste dagen en lekker gaan genieten op curacao ( helemaal niet jaloers hoor hahah)

    groetjes andrea

  • 07 Mei 2014 - 22:50

    Alina:

    Heey Lisanne,

    Weer een mooi verhaal! En ja zo zitten we alles in de koffer te proppen om te kijken als alles mee kan
    en als het allemaal past. En niet te vergeten het gewicht van de koffer!!!
    En nu kom je bijna alweer thuis. Vaak word er gevraagd; Mis je haar ook en dan zeg ik nee niet echt, we hebben vaak contact met elkaar. Maar nu de 23 ste mei dichterbij komt, ben ik blij en kijk er erg naar uit.
    Nog ff niet te denken aan die koffer en was, haha. Maar eerst kan jij nog ff genieten van jullie mooie tripjes.
    Super dat Marinda en jij toch de knoop hebben doorgehakt voor jullie afsluitende " vakantie" naar curaçao.
    En dan de koffer weer inpakken en richting Mooi Zuudwolde!!
    Iets waar jullie denk ik, allemaal als groep met een heel mooi en goed gevoel op terug kunnen kijken.
    Zie je gauw, XXX

    Groetjes Alina en een dikke smok

  • 07 Mei 2014 - 23:01

    Bea:

    Hoi Lisanne,

    Weer een prachtig verhaal. Maar je wilt me toch niet vertellen dat je kikkerbilletjes hebt gegeten??? Zo ja, is dat nou echt zo'n delicatesse? Eerlijk gezegd moet ik er niet aan denken brrr. Mij maar een lekkere gehaktbal. Groot gelijk dat je nog even een zonnige vakantie op Curacao meepikt. Zal nog ff een poosje duren voor je daar es weer in de buurt bent. Geniet er nog even van met volle teugen hier rol je straks zo weer in het leventje van "hier". Is trouwens ook barre mooi hahaha.

    groetjes van ons allemaal Bea

  • 08 Mei 2014 - 00:16

    Lisanne:

    Nou ofniet mama.. haha
    Maar ik kan je gerust stellen, laat hier ook wel wat achter aan kleren.
    Ik heb precies hetzelfde, missen niet maar heb wel weer zin om naar huis te gaan :)
    Vooral nu het nog maar 2 weekjes zijn.. Hollandse pot en alles lekker schoon!

    En Bea ik zou eens een paar 'mooie/smakelijke' foto's van de kikker sturen haha..
    Want die lag niet zomaar op het bord..

  • 08 Mei 2014 - 00:16

    Lisanne:

    Nou ofniet mama.. haha
    Maar ik kan je gerust stellen, laat hier ook wel wat achter aan kleren.
    Ik heb precies hetzelfde, missen niet maar heb wel weer zin om naar huis te gaan :)
    Vooral nu het nog maar 2 weekjes zijn.. Hollandse pot en alles lekker schoon!

    En Bea ik zou eens een paar 'mooie/smakelijke' foto's van de kikker sturen haha..
    Want die lag niet zomaar op het bord..

  • 08 Mei 2014 - 13:03

    Lidy:

    Hallo lisanne Tjee zeg wat een mooi reisverslag. Mooi om te lezen.Het thuisfront kijkt er vast elke week naar uit. Dat hadden wij met Stefan tenminste wel.Elke zondagavond rond de klok van twaalven, yes weer een nieuw verslag. (Niet van Stefan zelf hoor maar van 1 van zijn kamergenoten ha ha ) Geniet nog van je laatste weekjes. En leuk dat je nog even naar Curacao gaat. Daar was Stefan en zijn wij toen ook een weekje geweest.Echt de moeite waard.
    Lieve groetjes van je achterbuurtjes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisanne

Actief sinds 27 Nov. 2013
Verslag gelezen: 557
Totaal aantal bezoekers 11567

Voorgaande reizen:

25 Februari 2014 - 23 Mei 2014

Stagelopen in Suriname

Landen bezocht: